1.1. Společnost REALTIME TECHNOLOGIES, s.r.o. (dále jen „Realtime Technologies“ nebo „prodávající“) tímto Reklamačním řádem v souladu s § 18 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, řádně informuje spotřebitele (dále také „zákazník“ nebo „kupující“) o podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“), včetně údajů o tom, kde může reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav.
1.2. Tento Reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákonem o ochraně spotřebitele, zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a dalšími obecně závaznými právními předpisy České republiky.
1.3. Tento Reklamační řád je v souladu s § 18 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele zveřejněn na internetové stránce Realtime Technologies www.realtimeshop.cz. Uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu prodávajícího se tento Reklamační řád stává součástí smluvní dokumentace mezi zákazníkem a prodávajícím. V případě rozporu mezi Obchodními podmínkami Realtime Technologies a tímto Reklamačním řádem má v případě reklamací přednost Reklamační řád.
Odpovědnost za vady prodaného zboží
2.1. Realtime Technologies odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím (§ 2161 občanského zákoníku) a za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době (§ 2165 občanského zákoníku). Záruční doba je 24 měsíců (§ 2165 občanského zákoníku).
2.2. U zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu vady je záruční doba 12 měsíců, Realtime Technologies však neodpovídá za vadu, pro kterou byla dojednána nižší cena (§ 2167 občanského zákoníku).
2.3. U použitého zboží (např. předváděcí model) Realtime Technologies neodpovídá za vady vzniklé jeho použitím nebo opotřebením. V tomto případě je záruční doba 12 měsíců (§ 2168 občanského zákoníku).
2.4. Vyhlášením v záručním listě vydaném kupujícímu nebo v reklamě může Realtime Technologies poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené zákonem, přičemž podmínky a rozsah této záruky určí v tomto záručním listě (§ 2166 občanského zákoníku).
2.5. Záruční doby začínají běžet od data převzetí zboží kupujícím. Pokud má zakoupené zboží uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne jeho uvedení do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do 3 týdnů od převzetí zboží a včas poskytl potřebnou součinnost (§ 2166 občanského zákoníku).
2.6. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nezapočítává. Pokud dojde k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží (§ 2166 občanského zákoníku).
2.7. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době (§ 2112 občanského zákoníku).
2.8. Pokud Realtime Technologies při koupi zboží nabízí zákazníkovi k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je na zákazníkovi, zda nabízený dar přijme. Dar však není prodaným zbožím, a proto Realtime Technologies neodpovídá za jeho případné vady.
Uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamace)
3.1. Kupující si uplatňuje právo na opravu v sídle prodávajícího. Pokud je v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě (dále jen „záruční servis“), který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující si uplatní právo na opravu v tomto záručním servisu.
3.2. Ostatní práva z odpovědnosti za vady, tedy právo na výměnu zboží, právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz) a právo na přiměřenou slevu si kupující uplatňuje v sídle prodávajícího.
3.3. Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec zákaznického servisu či záruční servis je povinen určit způsob vyřízení reklamace a reklamaci vyřídit v době, která nesmí být delší než 30 dnů od uplatnění reklamace (§ 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele).
3.4. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat zákazníkovi potvrzení o uplatnění reklamace. Toto potvrzení je kopií reklamačního protokolu.
3.5. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů od data uplatnění reklamace.
3.6. Pokud kupující nepřevezme reklamované zboží do 30 dnů od vyřízení reklamace, je prodávající oprávněn účtovat skladné ve výši 0,50 EUR za každý den prodlení.
Závěrečná ustanovení
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 10. 12. 2019. Společnost REALTIME TECHNOLOGIES, s.r.o., Veská 75, 533 04 Sezemice, e-mail: info@realtimetec.cz.